فایل ورد (word) چالش هاي آموزش مجازي: روايت آنچه در دانشگاه مجازي آموخته نمي شود

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) چالش هاي آموزش مجازي: روايت آنچه در دانشگاه مجازي آموخته نمي شود دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) چالش هاي آموزش مجازي: روايت آنچه در دانشگاه مجازي آموخته نمي شود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) چالش هاي آموزش مجازي: روايت آنچه در دانشگاه مجازي آموخته نمي شود،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) چالش هاي آموزش مجازي: روايت آنچه در دانشگاه مجازي آموخته نمي شود :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاهي يادگيري الكترونيكي Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)

تعداد صفحات :16

مقدمه: حركت به سوی رویكردهای نوین در آموزش عالی ایجاب كرده است بسیاری از دانشگاه های جهان از فناوری آموزش مجازی در ارائه دوره ها استفاده كنند. این پژوهش درصدد واكاوی پدیده آموزش مجازی و بررسی چالش های آن در دانشگاه های ایران است.مواد و روش ها: با استفاده از روش پژوهش پدیدارشناسی، نمونه گیری هدفمند و ابزار مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته، ادراكات ذهنی 8 نفر از مدرسان دانشگاه های مجازی ایران، واكاوی شد. پس از مصاحبه هشتم، اشباع نظری حاصل گردید. داده ها با استفاده از روش كدگذاری تحلیل شد و اعتبار یافته ها با سه معیار قابل قبول بودن، قابلیت اطمینان و تاییدپذیری به دست آمد.نتایج: نتایج پژوهش، چالش های آموزش مجازی در دانشگاه های ایران را در سه محور اصلی تربیت، خلاقیت و روابط قدرت نشان داد. در محیط مجازی، به دلیل فقدان ارتباط رو در رو و الگوگیری دانشجو از استاد و دیگران، زمینه تربیت چندان فراهم نیست. دانشجوی مجازی با امكان مشاهده واكنش های روزمره استاد و الگوگیری از سبك اخلاقی و تربیتی او مواجه نمی شود. تمركز آموزش ها بر حفظیات و عدم توجه به یادگیری سطوح بالاتر، امكان پرورش خلاقیت را تضعیف كرده، آموزش مجازی موجب دموكراتیك تر شدن روابط میان استاد- دانشجو و دانشجو- دانشجو شده، اما همچنان روابط با دانشگاه و روابط میان استادان را در سطحی حداقل نگاه داشته است.نتیجه گیری: باتوجه به یافته های پژوهش، باید فقدان ارتباط چهره به چهره با شرایطی نظیر تعاملی تر شدن محیط یادگیری همراه با قابلیت فناوری های تصویری جبران شود. آموزش مبتنی بر حل مساله، اجازه بروز ایده های بالبداهه و خلاق از سوی دانشجویان، بازخورد فوری از سوی استاد و افزایش هم اندیشی میان استادان، می تواند پویایی محیط آموزش مجازی را ارتقا دهد.
كلید واژه: دانشگاه مجازی، تربیت، خلاقیت، روابط میان فردی، روش پژوهش پدیدارشناسی

لینک کمکی